Survivalowe połączenie strategii i gry RPG. W grze wcielamy się w Teda, będącego głową typowej amerykańskiej rodziny, który ma na przedmieściach domek z białym płotkiem, zamieszkany przez jego żonę, córkę i syna. Akcja rozpoczyna się minutę przed wybuchem pierwszej bomby, gdy dźwięk syren rządowego systemu ostrzegania oznajmia rychłe nadejście apokalipsy.
Mając tylko 60 sekund do wybuchu bomby atomowej, prowadź Teda w czasie jego szaleńczego pędu po domu, w poszukiwaniu użytecznych przedmiotów i członków rodziny. Wszystko będzie przeciwko niemu - czas, jego własne meble, nawet rozkład domu, który ulega zmianie przy każdej rozgrywce, i w końcu zasadnicze pytanie - co i kogo wziąć ze sobą, a kogo pozostawić na pewną śmierć? Zbieranie wszystkiego co popadnie szybko się na nas zemści, więc trzeba się dobrze zastanowić, co może okazać się najbardziej przydatne. W dobieraniu przedmiotów pomagają wskazówki z rządowego systemu ostrzegania.
Gdy już trafimy do schronu, naszym zadaniem staje się przetrwanie jak najdłużej. Wszystkie przedmioty i osoby, które udało ci się uratować od wybuchu zadecydują o twoim dalszym losie. Każda historia będzie inna, każdy dzień zaskakiwać będzie nowymi wydarzeniami. Ich przebieg jest w pełni dynamiczny, a rozgrywka oparta została na symulacji życia w zamknięciu. Regularnie musimy podejmować ciężkie decyzje, takie jak np. komu ograniczyć żywność, gdy zacznie jej brakować, czy też jak poradzić sobie z inwazją zmutowanych karaluchów. Nie zabrakło także możliwości wyjścia na powierzchnię, co zawsze wiąże się jednak z ogromnym ryzykiem. Czy wszystkie te historie skończą się dobrze?
Pomimo dość ponurej tematyki, 60 Seconds! zrealizowane zostało z dużym przymrużeniem oka, a całość akcji osadzono w humorystycznej wersji lat 50-tych ubiegłego wieku, odtworzonej na komputerach PC i MAC (kolejne wersje w przygotowaniu) za pomocą zabawnej, kreskówkowej oprawy.
GRA NIEDOSTĘPNA.
© 2016 IQ Publishing
IQ PUBLISHING